İşte, işte geldik en zevkli konuya... Manga-anmie tarzını diğer tarzlardan ilk bakışta ayıran en önemli şeye... Yani gözlere. Aslına bakılırsa bu konuda hem anlatacak çok şey var, hem de hiç yok, çünkü genel geçer çok az teknik var bu konuda uygulanan. Tamamen deneme yanılma yoluyla öğrenilen birşey. Yine de ana hatlarını anlamak yardımcı olabilir.
Bildiğimiz gibi göz çizimini 4 kısımda tamamlıyoruz: Göz yuvarlağı(eyeball), göz kapakları, kirpikler ve kaşlar. Hangi sıralamayı takip edeceğiniz size kalmış, ama bu dördünün uyumlu olması için birkaç kural sıralamak istiyorum:
- İki gözün arası yaklaşık bir göz uzaklığında olmalıdır. Yan açılardan yapılan çizimlerde ise uzakta kalan(küçük görünen) gözün boyutu kadar olmalıdır.
- Kaşlarla gözkapağı arasında belli bir mesafe olmalıdır.
- Gözün genişliğine göre göz merceğinin boyutları da büyür/küçülür.
- Kirpiklerin uzunlu kısalı olması gerekir. Cetvelle çizilmiş tek çizgi üstünde bir görüntü vermemelidir.
- Alt göz kapağı ve çizgisi her zaman üstten daha ince olmalıdır. Daha kalın veya eşit olmamalı.
- Göz kapağını atlamayın. Gözü tek boyutlu gösterir.
- Göz mercekleri bir tarafa bakıyorsa, iki göz merceği ve göz bebeklerinin eşit konumda olmasına dikkat edin(yoksa karakteriniz şaşı görünür^^)
Şimdi çizimle ilgili ufak bir örnek verelim. Burada birkaç farklı yöntem var, kimisi önce göz merceğini çizmeyi tercih ediyor ama öylesi bana zor göründüğünden ben aşağıdaki yolu takip ediyorum.
1- Önce gözün biçimini ve büyüklüğünü belirlemek için üst ve alt çizgisini basitçe şekillendiriyoruz:
2- Göz merceğini çiziyoruz.
3- Üst ve alt çizgileri olmasını istediğimiz kalınlığa getiriyoruz.
4- Göz bebeğinin bitmesi gereken yeri işaretliyor ve kirpikleri ekliyoruz. Kirpiklerin yoğunluğu ve uzunluğu tercihe göre değişir, önemli olan üst kirpiklerin alta oranla daha belirgin olmasıdır.
6- Göz kapağını çiziyoruz.
7- Işıkların olması gereken yerleri belirleyip hafifçe çiziyoruz. Işık eklerken dikkat etmemiz gereken noktaq, göz merceğinin yarım küre şeklindeki yapısıdır. Işıklar bir kürenin üstünden yansır şekilde yansımalı ve bakıldığında bu izlenimi yaratmalıdır.
9- Açık renk gözler için: Gözbebeğinin ışıklar dışında kalan yerlerini boyuyoruz. Gözkapağının gözün üzerindeki gölgesi olarak merceğin üstten küçük bir kısmını da koyulaştırıyoruz. (şart değil) Kalan bölgelere biraz tarama ekleyebiliriz, daha gerçekçi görünmesi açısından.
10- Kaşları da ekleyip bitiriyoruz.
Bu işlemlerin hepsini önce bir göze sonra diğerine uygulamanız yerine, aynı anda ikisine birden uygulamanız daha iyi olur, böylece iki gözün birbirinden farklı görünmesini engellemiş olursunuz. Sadece ana çizgilerin değii, göz kapaklarının ve kaşların da aynı doğrultuda olduğundan emin olun. Eğer zorlanıyorsanız ilk başlarda kaşın en alçak ve en yüksek noktalarından birer hafif çizgi çizip aynı şekli vermeye çalışın, işe yarayabilir.
Gelelim gözün 3/4 görüntüsüne. Yüz çiziminde gördüğümüz üzere gözün açısı ve büyüklüğü değişiyor. Şeklinde de ister istemez deformasyon olmak zorunda. Şekil vermek için kullanabileceğiniz bir yöntem var, alıştıktan sonra zaten bu yönteme gerek kalmadan da çizebilirsiniz.
Aşağıda paylaştığım tutoriali boş kağıt değil de halihazırda çizdiğiniz bir yüz taslağı üzerinde denerseniz daha başarılı bir sonuç alırsınız, hem de anlamanız kolaylaşır.
1- Yüzde göz çukurlarının olması gereken yerlere iki adet uygun boyutlarda daire çiziyoruz. (Göz çukurlarının olduğu yerleri baş ve yüz çizimi bölümlerinde bulabilirsiniz.)
2- Daireleri küre şeklinde düşünmelyiz. Daireyi dörtte birinden bölen küresel bir çizgi çiziyoruz. Ardından daireyi ikiye bölen bir çizgi çiziyoruz. Bu iki çizginin kesiştiği noktaya küçük bir artı çiziyoruz. (resmi inceleyin)
3- Çizdiğimiz artıyı içine alan bir gözbebeği, etrafına da göz merceği çiziyoruz.
4- Şimdi gözü şekillendirme zamanı. Üstüne ve altına, gözü sarar gibi görünen göz kapaklarını çiziyoruz.(Bunu anlatmakla olmuyor görmek lazım)
5- Kirpikleri, göz kapağını, ışıkları vs. ekleyip tamamlıyoruz.
Eğer gözün mercekleri başka tarafa doğru dönmüş durumdaysa odak noktasını değiştirebilirsiniz. Bu çalışmayı da yine iki göze aynı anda uygulamaya çalışın.Profilden görünen gözleri de bu yöntemle çiziyoruz, tek fark dikey çizgiyi hiç eklemeyip yatay çizgiyi çizmemiz, ve odak noktası olarak yatay çizginin dairenin bittiği yerle kesiştiği noktayı almamız. Göz kapağının bitimi, göz merceğinin başladığı yer olmalı yani.
Göz çiziminde sayısız tarz olduğundan, kendinizinkini bulmanız biraz zaman alabilir, bu yüzden fikir oluşturması açısından sayısız örneğin bulunduğu hazır çizimleri paylaşmak istiyorum. Farklı gözler çizmek istediğinizde kopya çekebilirsiniz ^^ kendi tarzı oturana kadar herkes böyle yapar zaten.
Bu bölümü de böylece bitirdik ^^ Göz çizimiyle ilgili temel bilgiler bu kadar. Gelecek bölümde aşağıdan ve yukarıdan gözlerin görünümü, farklı karakter tiplerine göre göz çizim seçenekleri, gözlerde tarama ve gölgelendirme gibi konular olacak. Expression, yani ifadeler konusu için ayrı bir başlık açmayı düşündüğümden gözler konusunda farklı duygulara göre göz çizimleri yer almayacak. Şimdilik hepinize kolay gelsin, iyi çizimler ^^
Emeğine sağlık çok güzel hazırlamışsın. Bende yeni çizmeye başladım biraz zor oluyor ama oluyor :) Elle çizerken rahatta bilgisayara kalemle çizerken çok zor oluyor.
YanıtlaSil