28 Kasım 2012 Çarşamba

Başlarken

Manga okumayı/anime izlemeyi sevenlerde doğal olarak gelişen bir eğilim aslında "birşeyler çiziktirme isteği". Artık okunanlar/izlenenler yaratıcılığı mı açıyor, yoksa "ben olsam şöyle yapardım" içgüdüsü mü geliştiriyor nedir, ister amatör, ister profesyonel, bir şekilde çoğu izleyici birşeyler çizmeye heves edebiliyor.

İlk başta size gereken kağıt kalemden fazlası olmasa da zamanla işi ilerlettikçe profesyonel tekniklere ve malzemelere de ihtiyacınız olacaktır. "Dikkatli" manga okuyucularının zaten ne anlatmak istediğimi anladığını düşünüyorum. Şimdi, çizmeye başlamadan bilmeniz gerekenlere göz atmak gerekirse:

Manga çizim tekniklerini, üç ayrı aşamada inceleyebiliriz: Obje(Object), Arkaplan (background) ve Action(Aksiyon-Hareket) Üçünü de oluşturmak için birçok farklı mürekkepleme(inking) ve tonlama(screentone) tekniği var. Bunun dışında sayfa düzenleme, storyboard tasarımı, konuşma balonları, hareketi düzenleme, vb. gibi konularda da birçok teknik mevcut.

Manga çizmek için kullanabileceğiniz birkaç tane yöntem var. İlki, klasik yöntemlerle elde çizmek, ikincisi tablet kullanmak, diğeri de elde yaptığınız çizimleri bazı programlar aranje etmek. Hepsinin de kendine göre zorlukları-kolaylıkları var tabii. Artık nasıl işinize geliyorsa. Üçüyle de ilgili tutorialler eklemeyi düşünüyorum.

Bak capona gözleri bozulmuş çizmekten. İşte böyle uğraşmak lazım,
ayda yılda bir çizmekle olmaz.
Son söylemek istediğim ise, ilk çizimlerinizin istediğiniz gibi olmamasından cesaretiniz kırılmasın lütfen. Bu çok klişe bir öneri oldu farkındayım, ama harbiden not düşülmesi gereken birşey. Bir de çok takıldığım bir nokta, birçok kişide sevdiği karakteri birebir benzetemeyince hemen moral bozukluğu yaşayan arkadaşlar. Unutmayın ki iki ayrı profesyonelin bile kendi çizim tekniği vardır; birinin yarattığını yüzde yüz kopyalamak zorunda değilsiniz. Yani her bir detayı noktası noktasına aynı olmadı diye bu sizin başarısızlığınızı göstermiyor.  Zaten çizmeyi seven herkes mangaka olacak diye birşey yok, eğlenmenize bakın. Ne kadar çok çizerseniz o kadar ilerleme kaydedeceğinizi de unutmayın. Doğuştan aşırı bir yeteneğiniz yoksa denemeden, uğraşmadan asla istediğiniz noktaya gelemezsiniz. (İyice ilkokul öğretmeni modua girmeye başladım, en iyisi susup biraz resim falan ekliim ben. Hepinize kolay gelsin, iyi çizimler ^^)

1 yorum:

  1. Çok iyi anlatmışsın. Bir anime/manga hayranı olarak bende amatör küçük çizimler yapıyorum. Blogunu takip ediyorum. Kolay gelsin. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil

Pardon, bişey sorabilir miyim?