28 Kasım 2012 Çarşamba

Manga Çizimi- Gerekli Malzemeler/1


Daha öncedenden de belirttiğim gibi, ilk etapta tek ihtiyacınız basit bir kurşun kalemle bir adet çizgisiz dosya kağıdı olsa bile, iş ciddiye binince ihtiyaçlar çoğalıyor, gerekli malzemeler artıyor ister istemez. Ben burada tüm bu malzemeleri, niye lazım olduğunu, kullanırken dikkat etmeniz gerekenleri vs. toptan inceleyip aradan çıkarmayı düşünüyorum. Burada belirtilen bazı markalar reklam amaçlı değil, tamamen kişisel deneyimler sebebiyle eklenmiştir.

1- TEMEL ARAÇ-GEREÇLER

KURŞUN KALEM: Bunu açıklama gereği bile duymuyorum, bildiğin kalem işte. H serisi herhangi bir kalem olabilir. Kalem seçerken, çok koyu çizmemesine ve silinince az iz bırakmasına özen gösterin. Çok koyu çizerseniz hata yapıp sildikçe resim daha kirli görünür.

OTOMATİK KALEM: Bildiğin basmalı kalem buda. Ne kadar ince, o kadar iyi, detaylar için yani.

KAĞIT: İşte bu konu önemli. Eğer deneme veya çalışma amaçlı öylesine çiziyorsanız sıradan bir A4 yeterli. Ama eğer ciddi bir çalışma olacaksa, seçtiğiniz kağıda dikkat etmeniz gerekir.

Standart manga çizim kağıdı B4 boyutundadır(25,0 cm x 35,3 cm ) Bunların da dokulu olanları falan varmış, onlardan değil B4 fotokopi kağıdı olarak adlandırılanlardan kullanmak gerekiyor.Bristol olanını alırsanız screentone kaıtlarını yapıştırmakta zorluk yaşayabilirsiniz. Bir de kenar çizgileri vs. kendinden çizilmiş, hatta storyboard çizimi kolay olsun diye minik karelere bölünmüş falan özel B5 manga çizim kağıtları var, benim gibi üşengeç ve düz çizgi özürlü arkadaşlar için.  Eğer piyasada bulamıyorsanız internetten sipariş edebilirsiniz. 

SİLGİ: Silginin nesini yazıyo salakmıdır nedir demeyin, çünkü silgi kağıdı aşındıran nitelikte olursa bir çuval inciri berbat edebiliyor. Son derece yumuşak ve silerken ufak parçalar bırakmayan hamur silgileri tercih edin. 


2- INKING (MÜREKKEPLEME) ARAÇ-GEREÇLERİ

PEN (MÜREKKEP KALEMLERİ): Inking işlemi sırasında kullanılan materyalleri genel olarak iki kısımda toplayabiliriz. (Bu kavramların Türkçelerini bende bilmiyorum, resimlerini görünce anlarsınız ne anlatmak istediğimi. Hani kavram hatalarını hoş görün lütfen) Nib denen metal uçlar ve markörler.


Yepisyeni Tachikawa marka G-nib
Şu solda gördüğünüz metal uçlar Nib oluyor. Çizim ve kaligrafi gibi işlerde kullanılıyor bunlar. Tahta veya plastik bir sapa takılıp mürekkepe batırılarak kullanılıyor işte, belki okulda falan denk gelmişsinizdir. Bu uçla çizim olayı "oldschool" bir teknik aslında, kullanımı gerçekten zor. Bunların zilyon çeşidi var, ince uçlusu, yuvarlak uçlusu, kesik uçlusu, çift uçlusu vs, hepsinin de ayrı ayrı kullanım yeri ve tekniği var. Yer yer eğlenceli olsada cidden uğraştırıyor. Artık bunlarla uğraşanlar pek kalmamış, meraklıları ve ciddi ciddi alışanlar bunlarla çiziyor. Tekniklerine ulaşabilmek, birisi yaparken görebilmek adına bayağı bir efor sarfettim, bir ara hepsini yazarım. Başlarda bu arkadaşlarla tek bir düz çizgi çizmek bile bi ton uğraştırıyor. Mürekkepini ayarlamak falan cidden problem. Türleri ve çizim örnekleri hakkında ilerde bilgi vermek üzere şimdilik kendilerini bekleme odasına alıyoruz.

MARKÖRLER(MARKER) : Mürekkeple falan uğraşamam, adamlar hazırını yapmış diyenler için güzel bir modern zaman icadı. Markör denen şey saç teli kadar incesinden küçük parmak kadar kalın olanlara kadar birçok boyutta ve şekilde bulabileceğimiz keçe uçlu kalemlerdir. İnceleri detaylar için, kalınları ise geniş yüzeyleri boyamak için kullanılabilir. Ayrıca markörlerle sadece çizim değil renklendirme de yapabilirsiniz.

Markörle çizim yapan bi eleman
Markör seçerken dikkat edeceğimiz en önemli nokta, mürekkebinin suya dayanıklı olması. Kaliteli bir marker markasında suya dayanıklılık zaten default gelen bir özelliktir. Sayısız marka ve çeşidi tek tek tanıtamayacağıma göre tek söyleyebileceğim alırken üzerini şöyle bir okuyup "waterproof" ibaresi yoksa aldığınız rafa aynen geri bırakın. Bir de tarayıcıdan geçirdiğinizde silik çizgiler değil tam anlamıyla siyah bir yüzey görmek istiyorsanız almadan bi deneyin, soluk değil parlak siyak bir çizgi elde ettiyseniz tamamdır, rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Aşağıda kullandığım markalar ve setlerle ilgili birkaç değerlendirme yaptım, fikir vermesi açısından hani.



- Sakura Pigma Micron: Vazgeçemediğim, fiyat ve kalite açısından en uygun seri diyebilirim. Adından da anlayabileceğiniz gibi Japon menşeili bir markadır. 6 farklı kalınlıktan oluşan bir settir. Dayanıklılığı iyi, kolay kolay bitmiyor, çizgileri gayet parlak ve mürekkepi çok hızlı kuruyor. Gözüm kapalı tavsiye ederim. Özellikle 0.05 numaralı olan elime yapışmak üzere, ameliyatla aldurmayı falan düşünüyorum.
Sakura Micron 6'lı set, canlarım benim



Copic Marker Black Multiliner Set: Copic markası markör ortamlarının kralı olduğu için kalitesi hakkında laf etmek, yorum yapmak bile gereksiz. Şayet paraya kıyabileceğinize inanıyorsanız gözünüz kapalı alın gitsin. 7 ve 8 farklı kalınlıkta kalemlerden oluşan setleri mevcut. 0.03 olanı bende de mevcut, ufak bir alana detaylı bir çizim sığdırmak zorunda kaldığınızda çok işe yarıyor. A-2 ve B-2 olmak üzere iki farklı set halinde bulabilirsiniz. Astronomik fiyatlara sahip her renkten tool kit leri ise "ah bir zengin olsam...." dedirtiyor resmen.(agla1)



Prismacolor Premier Assorted Tip Illustration Markers: 4'lü, 6'lı ve 8'li setler halinde piyasada görebileceğiniz Prismacolor markörler de cidden kaliteli ve ergonomik. Şu anki fiyatları hakkında bilgim yok ama astronomik bişey olmasa gerek. 6'lı seti içinde bir adet B Marker yani incelen uçlu kalın marker da mevcut.





Faber-Castell 4 Pitt Artist Pens – Manga Drawing: Başlangıç düzeyi için uygun bir 4'lü set.  Fazla kullanmadığım için detaylı bir yorumda bulunamıyorum, ama iyidir herhalde, Faber-Castell sonuçta. Çok ince detaylarda kullanılacak incelikte bir seçenek dörtlü sete dahil değil, bir de içinde gri tonları da bulunduran 8'li seti mevcut. 






Tabii bunlar dışında daha zilyon tane farklı marka ve model bulabilirsiniz. Artık size kalmış, gezin dolaşın arayın bulun, hatta beğenirseniz tavsiye de edin falan. 

MÜREKKEP: Rib Pen kullanmak isteyenler için olduğu kadar geniş siyah alanları boyamak için de mürekkep gerekiyor. Öyle en pahalı mürekkepi falan almaya da gerek yok. Tek dikkat edilmesi gereken aldığınız mürekkepin yazı mürekkepi değil çizim mürekkepi olması, bir de suya dayanıklı olması.(yine waterproof yazısına dikkat ediyoruz yani) Bir de bunun beyaz olanı gerekiyor tabi, siyah zemine beyaz çizebilmek için. 

3- CETVELLER VE BENZERİ ARAÇLAR

Düz çizgilerin dışında kıvrımlar, üçgenler, daireler, elipsler vs. de çizeceğimize göre tüm bunlar için özel birer malzememiz olması lazım. Anlatmaktansa tek tek resimlerini koyuyorum.




French curve denilen dalga. kıvrımları çizmek
için bunlar
Kesin bunun ne olduğunu anlamamışsınızdır, anlamak için Einstein olmak lazım ^_^
Elips çizmek için, değişik modelleri var
Ortaya karışık
 Japonya'da bu olayın cidden boku çıkmış durumda, onca kanjinin üşenmemiş tek tek şeklini çıkarmışlar. Bunların konuşma balonlu ve harfli olanları da ara ara işe yarıyor.

Temel ihtiyaçlar bunlar. Gelecek bölümde daha profesyonel veya sadece manga çizimine yönelik olan malzemelerden bahsedeceğim. Son olarak bayağı aşmış, bulunması zor bazı manga çizim araç- gereçlerini online satın alma imkanı veren birkaç site paylaşıp çekiliyorum ortalıktan. 

http://www.bluelinepro.com/Merchant5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=BL&Category_Code=00006_PAR_MangaSupplies

http://www.dickblick.com/categories/cartooning/

http://www.bcemylar.com/CAS/manga.cfm

7 yorum:

  1. vayy acayip yardımcı oldu paylaşımın teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Micron'lar bitince mürekkebi yenilenebiliyor mu yoksa atmak mı gerekiyor ?

    YanıtlaSil
  3. usta anlatımından materyeline kadar 10 numara rehber olmuş helal olsun başarılarının devamını dilerim...

    YanıtlaSil
  4. bende faydalı birkaç şey yazayım :D
    copic multiliner sp bir tek bu kalemlerin 0,03 0,05 0,1 0,2 0,25 0,3 0,35 0,5 0,7 ve BS uçları yedek tüpleri mevcut ama çok pahalılar türkiyede notebook kırtasiye ve güven sanatta mevcut set satılmıyor tanesi 23 tl bir yedek A tüp 0,03 0,05 0,1 içindir yedek B tüp te 0,2 0,25 0,3 0,35 0,5 0,7 ve BS uçları içindir 7 ile 10 lira arası fiyatları var o uçlarıda hemen hemen o fiyatta ben o fiyata 3 tane sakura pigma alabiliyorum ve tavsiyem ebay yada amazon türkiyeden alıp kazıklanmayın ben 12 li sakuraları 15 dolardan alıyorum buda 2,75 tl gibi bişeye denk geliyor gümrükte takılma gibi bir problemde yok ama siz ne olur ne olmaz tüm seriden fiyatı uygun diye birden çekmeyin unutmayınki 100 dolar ve 75 euro yukarsına gümrük vergisi biner ben 12 adeti seçerek alıyorum misal 3 adet 0,05 2 adet 0,1 gerisinide pay ediyorum yani farklı uçlardan 12 ye tamamlayıp seri yapabilirsiniz cetveli g peni mürekkepleri ben black 4 ve white 2 yi kullanıyorum mürekkep olarak black 4 suya dayanıklı ve white 2 de canlı beyazdır ve kağıtları deleter marka kullanıyorum arkadaşlar BS dediğimiz kalın uçlu siyah marker yerine ben deleterin suluboya fırcası dediğimiz fırçaları ile mürekkebe batırıp geniş alanları öyle kapatıyorum kağıdın daha uygununu isterseniz güven sanatta copic marker pad var 22 tl 50 sayfa deleter 40 sayfa 12 dolardan alıyorum kıralı IC dir ama bir türlü türkiyeye uygun göndereni bulamadım zınk diye çekmeyin beyler pazarlık yapın biraz urasın fiyat düşürtebiliyonuz silgi olarak mono kullanıyorum vazgeçilmezimdir yumuşaktır ve kırıntı bırakmaz mono eraser olarak aratırsanız bulursunuz uçlu kalem şeklinde 2,3 mm 2,5 mm silgileri muhteşem ötesi heleki karakalemde vazgeçilmezim tabikide boyama konusuna gelirsek copic ben mangaya ağırlık verdiğim için ciao kullanıyorum parasının her kurusunu hakediyor bunlarında uçları değişebilir tekrardan doldurulabilir ama ömürlük değildir 1 kalemi yanlış hatırlamıyorsam 16 kere falan doldurma ömrü var ciao için konuştum ama öle zırt pırt biten birsey değil ben günde 2 3 resim çizmeme rağmen genellikle ten renkleri 1 ay dayanıyor en çok bende giden onlar bunlarında set olarak almaya çalısın manga setleri vardır 8+1 5+1 +1 ler yanında bir adet multiliner 0,3 verilir sp değildir yani doldurulmaz birde normal setleri var 12,,,,,,24,,,,,,,36,,,,,,,,,72,,,,, bazı setlerinde kendi içinde katagorilere ayrılır mesela 36 lı setler A,,,B,,,C,,,D,,,E gibi setleri vardır bunların renkleri birbirinden farklıdır kiminde ten renklerinde fazlalık varsa birinde gri lerde gibi arkadaşlar kalem konusunda prismacolor pc 935 pigment değerleri muhteşemdir tavsiye ederim uç konusunda tombow polymer h serisi kullanıyorum teknik çizim kalemleride kişiden kişiye değişir o yüzden elinize hangisi güzel geliyorsa o dur :D

    YanıtlaSil
  5. Yazınız için teşekkürler ben biraz sıkıldım buypasa.com 'dan alışveriş yapmaya gidiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Cidden çok çok yararlı oldu. Kalan tek ihtiyacım boya kalemleri. Malum, copicleri heryerde bulamıyorsunuz. Bulsanız bile fiyatı gördükten sonra elinizi cebinize götürme düşüncesine dahi bin töbe ediyorsunuz. Kuru kalemle idare edeyim diyorum, olmuyor. Yani ne yapacağımı şaşırdım. Bu yüzden de suluboyaya başladım. Guaj da kullanıyorum. Suluboya istediğiniz her rengi resme verebileceğiniz bir teknik çünkü. ayrıca fiyat ta sıkıntılı değil. Bu yüzden şimdilik suluboya kullanmayı tercih ediyorum. Gayet eğelenceli ve sonucu da hoş oluyor

    YanıtlaSil

Pardon, bişey sorabilir miyim?