28 Aralık 2012 Cuma

El çizimi


Kısa bir aradan sonra döndüm! Eminim beni hiç özlemediniz. Zaten bi tane bile takipçim yok. O yüzden özlenecek ölçüde önemli olduğumu düşünmüyorum ^^

Kısa aranın ardından nefret ettiğim bir konuya değinerek dönüyorum. Evet, başlarda bol bol adı geçen, en baş belası diye belirttiğim konuya gelmiş bulunmaktayız. Çizim yapan herkese sinir kirizi geçirten el çizimi. Ne kadar kassanız da ilk seferde asla istediğiniz gibi olmayacaktır, bu yüzden baştan tavsiyem, olmadı diye dert edip vazgeçmeyin. Uğraşmaya devam edin, çalışın, çabalayın, benim gibi eşek olmayın :p


Konuyu daha fazla dağıtmadan hemen olaya girelim. Bildiğiniz gibi , tüm vücut parçalarını bloklar halinde taslaktan çiziyoruz, el çiziminde de bu aynı. Eli oluşturan temel parçaları bloklar halinde çizerek, el çizimini biraz daha kolaylaştırmak mümkün. Tek yapmamız gereken, blokları doğru yerleştirmek.(demesi kolay lan sen yerleştir o kadar basitse demeyin, ben bunu yazarken ne kadar lanet bir iş olduğunu bilerek yazıyorum^^)

El çizimine başlamak için, eli oluşturan parçaları bir inceleyelim. El, bilek, tarak kemiği ve parmaklardan, ve de bunları oluşturan bir eklemlerden oluşur. Basitçe, parmak boğumları silindir, bilek kesik ce geniş bir koni, tarak kemiğinin olduğu orta kısım ise yelpazeye benzer bir blok halinde çizilebilir. Şimdi, parmakları açık dümdüz duran bir el çizimini aşamalarıyla görelim:

1- Öncelikle el bileğini ve tarak kemiğini aşağıdaki gibi çiziyoruz. 


2- Daha sonra parmak eklemlerinin olacağı noktaları belirliyoruz.

3- Parmakların her boğumunu birer elips gibi düşünerek baş parmak hariç diğer tüm parmakların taslağını çiziyoruz.

4- Baş parmak için eklediğimiz çizgi, eklemin başladığı yerdir. Elin tam ortasıyla aynı hizada parmağın diğer bir eklem noktası daha vardır. Bu eklem noktasını ve parmağı aşağıdaki gibi çizmeliyiz.


5- Baş parmağı ele bağlayan orta deriyi çiziyoruz.

6- Nasıl, ele benzer bişeyler çıktı sanırım... Son olarak parmakları bağlıyoruz(ne demek istediğimi resimden anlarsınız zaten.

7- Eklemlerin yerlerini belirleyerip hafifçe belirerek, parmak taslaklarını birleştiriyor ve taslağı gerçek hale getiriyoruz. Bitmiş hali aşağıdaki gibidir.


Eveet... Devam edelim. Bu çalışmanın amacı, eli oluşturan blokları öğrenip, komplike pozisyonlara referans oluşturmaktı. Şimdi de bu blokların yandan görünüşünü inceleyelim.


Daha önce de belirtitiğimiz gibi, baş parmak ekleminin ilk kemiğinin boyu, tarak kemiği bölgesinin yarısı kadardır.

Aşağıda da baş parmağın hareketini gösteren bir çizim var:


Biraz daha komplike açılara bakalım. 3/4 görüntüler gibi mesela. Eklemlerin tümsek nölgelerini çizmeyi sakın atlamayın.

Daha komplike hareketlere geçelim. Unutmamanız gereken bir detay, aynı vücut çizimindeki gibi el çiziminde de tüm taslağı şeffafmış gibi çizmeniz gerekir, daha üç boyutlu düşünebilmeniz için. Parmaklara form vermekte zorlanıyorsanız eklemlerin birbirine nasıl geçtiğini hayal edin. Aşağıda bazı örnekler var:


















Yukarıdaki ve aşağıdaki örnekte gördüğünüz gibi, üç boyutlu düşünmek için görünmeyen bölgeleri de görünüyormuş gibi çizmeniz gerekli.





Bu konuda söyleyebileceklerim bu kadar. Tabii ki farklı çizim yöntemleri de var ama ben her zamanki gibi kendi tercih ettiğimi açıkladım. İlk başlarda taslak haline getirme çalışmasını pek sağlıklı yapamayabilirsiniz. Bu yüzden bol bol gerçek el resimlerini veya 3D modelleri taslağa döküp aynını çizme çalışması yapın. Zaten ilk başlarda hiçbir model olmadan istediğiniz hareketi yaratmanız imkansıza yakın derecede zor olacaktır, bu yüzden hiç strese gerek yok.^^ Bol bol modelleme yapın. Zaman içinde ilerleteceğinize eminim, benim gibi bi odun bile şu an çizebiliyorsa siz dünden çizersiniz abi. Hepinize kolay gelsin, iyi çizimler ^^

2 yorum:

  1. Gerçekten bütün derslerin çok yardımcı oldu ^^ Hele manga çizimi: gerekli malzemeler dersleri, bayadır araştırıyordum ama hiç bulamamıştım, ciddi manga konusu yazan bir Türk bulacağımı zannetmiyordum ^^ Şuan hala blog yazıyor musun bilmiyorum ama devam etmeni çok isterim ^^ 0w0 Ganbette!

    YanıtlaSil
  2. Bence çok başarılı bir blog çok faydali bilgiler öğrendim umarım gelişirsin

    YanıtlaSil

Pardon, bişey sorabilir miyim?